Ik heb bitcoin opgenomen naar mijn eigen wallet, wanneer wordt dit verwerkt?

Zodra je jouw bitcoinopname hebt bevestigd met je 2FA-code, wordt je opname in de wachtrij geplaatst. Bitcointransacties worden elke paar minuten verzonden, dus het duurt niet lang voordat je opname wordt verwerkt. Als je opname onderworpen is aan een handmatige controle kan dit iets langer duren. In dat geval is het het beste om contact met ons op te nemen. Meestal betekent een handmatige controle namelijk dat we moeten controleren of het bitcoinadres dat je gebruikt daadwerkelijk van je eigen wallet is. De bitcoins worden zo snel mogelijk verzonden nadat we hebben geverifieerd dat ze naar je eigen wallet worden gestuurd.

Het kan zijn dat de bitcoins niet direct in je wallet verschijnen. Reden hiervan kunnen onder andere zijn:

  • Je gebruikt een wallet op een exchange die vereist dat er een x-aantal confirmations (bevestigingen door het bitcoin-netwerk) zijn. Confirmations geven aan dat de transactie in de blockchain is opgenomen. Miners die bijdragen aan het netwerk vinden gemiddeld elke 10 minuten (soms duurt dit een stuk langer, meestal korter) een block, waarmee je transactie automatisch wordt bevestigd. Hoe meer confirmations, hoe definitiever de transactie. Sommige wallets schrijven de bitcoins pas bij als de transactie 6 confirmations heeft. Als je enige tijd (of na 6 confirmations) nog steeds geen bitcoins in je wallet ziet, raden wij aan om contact op te nemen met de betreffende exchange of wallet.

  • Je gebruikt een lokale wallet op je computer of telefoon, maar deze is nog bezig met synchroniseren of heeft netwerkproblemen (bijvoorbeeld Bitcoin Core / Bitcoin-QT). Wanneer je wallet nog bezig is met synchroniseren betekent dit dat de blockchain nog niet compleet is. Je transactie wordt aan het eind van de blockchain geplaatst. Daarom zal je de gekochte bitcoins pas zien verschijnen wanneer de blockchain volledig is gedownload. Het kan ook voorkomen dat je wallet geen verbinding met het netwerk krijgt, door bijvoorbeeld een firewall.

Heb je vragen over je opname? Neem dan gerust contact met ons op.

Toestemming Live Chat

De Live Chat is een dienst van MessageBird B.V. die (o.a.) onderworpen is aan de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) en stelt dat zij uw gegevens niet gebruiken voor commercieel gewin. Om de Live Chat te laden, vragen we u toestemming te geven voor de verwerking van de gegevens die u via de Live Chat met ons deelt. Door dit venster te sluiten zonder toestemming te geven, wordt de chat niet geladen en worden er geen gegevens gedeeld.
Voor verdere informatie verwijzen wij graag naar de Privacyverklaring van MessageBird.